tisdag, september 1

Tisdag



Mitt schema är sjukt soft. Jag har mycket tid över. Skolan ligger next door till mitt rum, man har läxis 19-21 då jag får allting gjort, tennis och löpning är stenkast bort, you name it. Trots att jag har mycket tid, märks det inte av. Tiden excisterar inte. Magkänslan däremot. Jag gillar att leva på magkänsla.
Slut på filosofiska meningar. Jag har varit här i envecka och två dagar nu. Jag vet inte riktigt om jag tycker det har gått fort eller långsamt. Dagarna är intensiva men ändå inte. De är långa och man hinner med mycket. Men endå har det bara varit en vanlig dag. Delade meningar om den saken alltså. Idag är det iallafall tisdag.
Vi har varit på safari i Nairobi National Park. Betydligt mindre än MasaiMara och andra nationalparker men fortfarande vilda djur. Det var roligt, även om ingen av "the big five" ville hålla sig framme.

Jag har utforskat min neighborhood under springturer i den röda sanden. Den är fin, och folk omkring ler. Det är små röda-coca-cola plåtskjul där folk säljer alltifrån bananklasar, cocacola för 20 ksh (= 2 SEK) till klubbor. Männsikor i klungor som strövar som alla hojtar "jambo" då man joggar förbi.
Jag, Hanna och Eveline har haft obligatoriskt OC-avsnitt varje kväll innan bedtime.
Vi har lekt superman och fnissat hejdlöst en lördagkväll. Solat i varm vinter-sol, det går mot sommar. Badat i svalkande pool. Tvättat med tvättmedel med blekmedel. Och mamma och pappa, JAG har fått visa alla hur man tvättar, för de har aldrig tvättat själva förut. Alltså är det som jag sagt, bara jag som får göra sådant, nästan ...

Nu har jag tre timmar håltimme. Så jag och Amanda ska ut och springa en runda.
Dessutom har jag skrivit brev idag. Min mobil här har jag fått, så nytt nummer under detta år. Ask for it.

Adress hit :
My Zetterquist Helger
Swedish School association of Kenya
P.O.Box 21324
00505 Nairobi
KENYA

/My




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar