torsdag, september 24

Helheet


Denna vecka har varit all up to studies, det är ganska mycket. Men jag gissar att det är långt ifrån Enskilda-läxhögar. Kemi-labb, Svenskanovell, Romanläsning, Fysiklabb, Matematikförhör, Model UN, U-landskunskap, Engelska osv osv.
Men det är ganska soft när man väl kommer igång. Vilket man dock inte gör, jag menar, bor man med bra människor ca 3 m bort från sin egen lilla lya. Så är risken stor att man kommer på sig själv med att sitta och umgås med dem istället. Too bad. Dock har jag fått ganska mycket avklarat, så det är inte så farligt.
Jag, och fyra andra, utöver de 14 Model UN-samhällarna, har fått möjlighet att medverka i en kurs som heter Security. Man ska vara någon sorts medlare mellan länder i det stora FN-rollspelet som äger rum, med folk från hela världen senare i vår. Jag ska en gång i veckan på Security-möte. Med folk från hela världen då man diskuterar och byter tankar. Det ska bli roligt, och lite nervöst. Man skriver sedan ett skriftligt prov och klarar man det är det ett muntligt prov innan man, om man fortfarande är kvar, får vara delaktig i Model UN. svintufft!
Jag har fortfarande inte blivit av med min sjukness, igår fick jag sprätt i benen och sprang endå, idag har jag ont i halsen. Vi ska åka till MasaiMara över helgen, och för att jag ska få följa med behöver jag vara frisk. Så skolsyster, som är aningen overreactive, skickade mig till sjukan. Ingen lärare eller boarding förälder kunde följa med, så jag fick med mig Anna och vi lejde en taxi-chauffis och for till Nairobi Hospital. Det kändes sjukt patetiskt att sitta där med halsont, när folk kommer in med amputerade ben och allt vad värre än halsont kan vara. Åh. Tre timmar, fem olika kösystem, två läkare och ett besök till pharmacy kom vi därifrån. Det var nog inget värre än lindrig, eventuell halsfluss. Men av någon konstg anledning kändes det som om läkaren, som iof var väldigt gullig för jag tror hon såg att jag skämdes att vara där, skrev ut antibiotika mest för att göra mig nöjd, eller lixom bekräfta skolsysters antagande. Så jag vet inte. Jag tror nog mer på att bli frisk av sig själv. Det brukar funka. Imorgonbitti far vi iväg till MasaiMara, safari-time. Jag signade just mitt wildcard. Det har varit så fullt upp den här veckan att jag inte hunnit inse att vi ska på safari ( som betyder "resa" på kiswahili ). Packning och ringa Agnesis är min kvällsaktivitet. Det är bra. / My, friochpåväg

Bild från i måndags (public holiday )då vi var på OlePolos (middle of nowhere på kiswahili) i Rift Valley och åt getkött på traditionellt Kenyanskt vis. Det var vackert och upplevelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar