söndag, september 20

sjuk-lördag

Fix i Eveline's rum.
Jag vaknade ganska tidigt, med sömnbrist efter gårdagens sena kväll. Vi var på en mysig italiensk restaurang. God pasta, pizza och bruchetta. Med dessutom en schysst glassbar next door.
Vi satte oss med fötterna i poolen och åt brunch. Jag kände mig lite dålig, men tänkte att det går över. Så jag gick med Ylva och Anna till Impala center. Vi gymmade, på det faktiskt väldigt fräscha gymmet.( dit ska jag ta dig pappa då du kommer ) Jag hittade ett kul hopprep som kunde räkna hopp, tid och frequens. Några småkillar tränade fotboll på gräs-röd-sand-fältet och deras tränare gick förbi, så jag passade på att fråga om han visste något fotbollslag för min ålder. for girls, no! Men han sa att det vore okej att spela med killar. Men först fråga han om jag ville vara med och träna de små. Så tjugo minuter senare spelade jag mini-match med småpojkarna i stora klumpiga springskor och gym-clothes. Det var roligt och tränaren skulle kolla upp om fotbollslag och kontakta mig. Det börjar lösa sig lite granna hoppas jag. Det vore sjukt kul. När jag kom hem och entusiasmen hade lagt sig lite blev jag sjuk. Feber frossa och ont i kroppen. Hanna som inte var så taggad på att dra ut, stannade hemma med mig hela kvällen. Vi lånade Axels SIMS 3 och satt med det hela kvällen tills jag somnade tidigt. Då läste Hanna Allrakäraste syster för mig. Idag är febern borta men jag är fortfarande ondig. Jag ska inte klaga på klimatet, men att vara kallsvettig och sjuklig i ekvatorhetta är inte vad man önskar sig. Speciellt som alla andra ligger vid poolen och chillar. Smällar man får ta. Imorogn är det public holiday, igen, för det är sista ramadan dagen tror jag. / My

1 kommentar: