söndag, september 13

Weekend

AnnaMy

Dessa dagar har vi varit mycket outsidethebox. I torsdags bodde jag över hos mina kusiner, det var härligt. Jag och Yaya och Henrika gjorde min saknade müsli, numera kallad Mysli, som jag kunde ta med mig hem till internatet så jag får lite hemma-känsla frukost. Frukosten är god, men jag är kinkig med just den biten. Weetabix är gott men min Mysli är godare. Brödet är gott, men herregud vad jag saknar knäckebröd eller lite fibrig limpa. Mamma, det går du gärna ta med dig lite av eller skicka ner. I fredags var vi några som stack ut och åt på en libanesisk restaurant. Vi beställde in massa småplock och åt och åt och åt. Igår chillade vi vid poolen och inhandlade behövnings-saker på Nakuumatt. Sedan på kvällen åkte en taggad party-buss full med svenskar till någon nattklubb inne i stan. Vi dansade loss med överrörliga afrikaner och hade en allmänt trevlig kväll! Idag har jag ätit en fruktansvärt god brunch och chillat vid poolen, simmat en halvtimma och nu pluggar jag. Inte så jätterelevant inlägg men väl en liten update. Hör av er hemma, för jag har lite för lite kontakt med min hemma-värld tror jag. / my

4 kommentarer:

  1. Hej Myrangumman! Tack för alla underbara bilder och inlägg! Det är så härligt för oss här hemmma att få lite Afrikaatmosfär och skönt att du verkar trivas och har det så bra. Vi har haft en innehållsrik helg. Först Fåglarö Jan, Grace och jag. Jogging, bastu, mysig släktmiddag. Såg några midsommarbilder på dig bland andra! Lördag förmiddag via Nyköping för att plocka upp David och sen vidare till Näs i södraste Östergötland. Där bor Hannas Alfreds föräldrar. Så vackert!! Vi fiskade kräftor , så där en sjuttio stycken i ett litet nafs, förutom alla vi slängde i för att de var för små. Jättekul. Nu är vi hemma igen och laddar för en ny vecka. Fortsätt att njuta av livet och var rädd om dig! Stora kramar, Elisabet

    SvaraRadera
  2. låter bäääääääst my :D
    thhihihihihiihih

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hösten är på gång nu. Vi tänder massor av ljus och myser. Det är nästan dags att ta fram fingervantarna när man cyklar till jobbet tidig morgon. Tove och Linnea har många fotbollsträningar och matcher + en hel del läxor. Martin och jag har börjat träna tennis tillsammans på söndagar, superkul. Det låter så fantastiskt spännande allt du är med om. Läste om din Musli, vad har du i din? Jag gör också egen, rykande åtgång men man måste nästan göra en plåt i veckan. Helt ok. Massor av kramar/nanny

    SvaraRadera
  4. Hej nanny! Kul att höra av er. Och hälsa alla där hemma! Jag har rågflingor, havregryn, kokosflingor, solrosfrön, linfrön , all välrdens nyttigheter man kan finna t.ec pumpafrön, 4-veteskorn, ibland torkad quinoa, lite kajsavarg = tager vad man haver, 5 msk rapsolja + 2-2,5 dl äppeljuice/pressad apelsin, russin och mandlar. Kram!

    SvaraRadera