onsdag, september 2

shakeyourbody-day

Onsdag.
Jag hade sovmorgon till 11.00 idag. Hanna, som sov över hos mig inatt, och började vanlig tid, hade ställt sin klocka till mig. Jag som prompt insisterat på att jag vaknar av mig själv. Ickedå. Tack vare klockan och Hanna vaknade jag 20 minuter innan skolan började och kom i tid. U-landskunskap. Efter den var det friluftsdag. All världens aktiviteter gick att välja. Afrikansk dans och löpning became my choice.
Afrikanska dansen leddes av en sjukt-överrörlig-och-de-helt-omöjliga-takternas man. En man från någon woi-woi dansgrupp i Karen, ett område 20 minuter från Skolan.
Vi samlades på gräs/röd-sandplanen och ur de medhavda högtalarna kom en blandning av bongo-trummor, afrikanska sound och starkt sjungande kvinnor. sweet!! Den musiken kunde få vem som helst att känna sig ett med den afrikanska kulturen och naturen. Vem som helst utom mig.
Han demonstrerade övningar som i samma stund då bröstet nuddade marken var knäna uppe på axlarna. typ. heelt extremt. Vi började som trevande svenskar och slutade i princip med att just vara ETT med musiken . Sjukt roligt. Så hädan efter ska jag gå på afrikansk dans med woi-woi dansaren en gång i veckan. galenskap My!
Löpning : Leah, en kenyanska som springer marathon worldwide skulle springa med oss. En mil sa hon tills några protesterade högljutt. Hon ändrade sig till 6 km. Hon tog med oss ut i krokarna kring skolan. Vi hamnade såsmåning om i Kibera, Afrikas största slumområde ( förbi där vi, familjen, i vintras fick en rundvandring av Eric Uma. mammapappafamiljen!skitcoolt! ). Under springturen gjorde hon övningar och visade olika tekniker osv. 6,7 km runt i min del av Nairobi. Kul dessutom. Så därmed också bestämt att ta Kimbia-turer med henne once a week. schyst!
Övriga dagen spenderades med halva Madagaskar 2. Badning. Läxis som förvandlades till icke-läxis. Det obligatoriska OC-avsnittet och nu är det läggdags. Jag läser Illusionisten nu, pappa, förresten. Den är väldigt bra! Jag snodde/lånade för övrigt en snygg hylla från vår hall till mitt rum idag. it's getting better, mitt rum! men fortfarande lite hemma-tomt.
godnatt /My

1 kommentar:

  1. Och själv är jag förkyld och på jobbet händer samma saker hela tiden. Så är det Sverige.

    §;) stormartin eller kanske gammel-

    SvaraRadera