fredag, maj 14

Det är kallt.

och här är lite fina bilder på lite fina vänner jag har.
Grotta i Naivasha. Ylva, jag, Klara.
Middag på Talisman.

Anna & Ylva
Anna, haha

korven jag inte för all världens förmögenheter, skulle få för mig att käka.

Om det inte öser ner, så ligger det tungt över staden. Regnet. Det bullrar och smäller. Åskan. Lyser upp himlen i några få sekunder, hela tiden. Blixten. Vägarna är leriga, elektriciteten kommer och går och vattnet i duscharna är och förblir k a l l t.

Nairobi. Kenya. Afrika.

Jag sitter mest hopkurad i någons rum med egengjorda mössor, sjalar och varma te koppar. Luktar, tittar, känner stunden. Som om några veckor är ett minne blott.

Så nu passar jag på. Jag har det fantastiskt. Upp&ner. Ner&upp. puss



2 kommentarer:

  1. Underbart, härligt. AFRIKA i all sin prakt. Båda fördelar och nackdelar. Det är dina upplevelser och intryck som sparas i hjärtat och som du minns. ALLTID. Jätte fina bilder My. Mamman

    SvaraRadera
  2. Det känns så bra att du får uppleva allt detta som du skriver i dina minnesbilder. Vilken del av ditt liv som nu som nu är nära en avslutning! För någor nytt! Men ett minne som finns kvar.

    morfar

    SvaraRadera