måndag, november 9

it's been a while



Och vi har åter kommit in i rutinen. Rutinen som egentligen inte är en riktig rutin, utan det som någorlunda är igenkännbara, någorlunda upprepande händelser. Skolan är igång, det är lagom mycket plugg. Jag har lärt mig rubics cub ( läs : hanna har lärt mig ) och det är stort :). Häromdagen var några iväg och åkte skridskor, ja, du läste rätt. Skridskor. Ett hotell här i stan har en anlagt skridsko is, inomhus förståss, men likväl ganska sjukt och otippat. Jag sparade dock mitt premiärande av afrikanska skridskoisar till förhoppningsvis advent, för att istället ta citi hoppa ut mot Karen och av svenskar kallade, IKEA. Otroligt många möbelsnickare har ställt ut sina verk längs med vägen för försäljning. Så vi åkte dit och återvände några timmar senare med tre fina korgar att ha i rummet. Jag har umgåtts med Villes ( mina kusiner bosatta någon kilometer härifrån ) och det har varit hemma-tryggt. Med hemma-mat, extra syskon (Jaya, Henrika och Edden) och trygghet. Min faster Lillan och hennes familj har varit i Kenya också, så jag hann med träffa dem några gånger också. Helgerna har varvats med både kaotiska utekvällar, trevliga också såklart och hemmamys. Jag springer endel, fotboll och andra träningsformer. Jag gymmade också häromdagen, och därmed blev armarna ur funktion för några dagar (kallas träningsvärk tror jag). På lördag kommer kronprinsessan Viktoria hit på besök. Stor upphaussning över det. Säpo kommer glida omkring i veckan och anordna säkerheten, snacka med våra stackars oskyldiga och släpper-in-ungefär-precis-alla vakter och göra upp en färdväg på området. Så stort är det inte men tydligen behövs det, så livvakterna ska veta "rutten". Hum, just ja kronprinsessan, det känns som om vi kommer klicka, dela varandras inre secrets, Hon och jag. Inte allt förtäskigt. Fast lite ballt är det, även om Carl-Philip hade varit lite schysstare .. Regnperioden har förresten både hunnit vara här och försvinna, nu har det varit soligt i minst tre dagar, vilket är skönt. Även om afrikaregn är fantastiska, inte smattrande utan totalt Ösande. Och skonar inte en torr fläck. Det ljudet mot taket och med te och skönt folk omkring än är mysfaktor HÖG. Om två veckor ska vi ut och leva i en maasaiby, det ska bli häftigt. Laga mat, leta ved, slakta en get (!), dricka blod för de som vill, urk. Ballers.
jijali, ninakukosa (sköt om er, ni saknas)

my

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar