onsdag, augusti 26

the first



Igår var det public holiday. Innebär sovmorgon och brunch. Med lite snelutande på huvudet, sockersött leende och honungslen röst ( nåja, ö v e r drivet ) lyckades jag sedan övertyga boardingchefen att få hänga med mina kusiner och min farbror under lediga dagen. Inte helt glad släppte han iväg mig. Vi har inte ordnat klart med identity-cards ännu så får inte lämna området själva pga säkerhet. Bara gå över den håårt traffikerade ngong road till Impalacenter och träna, där tennis 1,5 timme kostar 70 ksh, vilket är 7 svenska kronor. Iallafall fick jag permission hem till dem. Vi åkte hem till deras fina hus i Lavington och åt lunch. Sedan for vi till JD Tennis Academy och spelade tennis, fruktansvärt roligt! Jag spelade med Wille en hel del men fick även en halvtimmas lektion med den något flirtiga tennistränaren Jackie. Det var vilket fall som helst roligt, och det känns som om jag kommer spela mycket tennis. Nairobi ligger på en 1800 m.ö.h så det är höghöjdsträning som heter duga och trots min relativt goda kondition så känns den sådäärva, här. Sedan gick vi och handlade hos charkhandlarn och jag fick ställa upp och leka konstant med barbie och lyssna på band och spela pingis och allt vad små kusiner vill göra. Det var kul att ha syskon-liv. Jag saknar er Mica och Martin. Middag och yttligare familjeliv innan jag åter åkte till skolan.

Idag var det första riktiga dagen. Skola, matten drog igång direkt med Bengan. Han verkar bra, lugn och metodisk. Svenska med Johannes, bra. Engelska med Zanna, en Britt född i Italien bosatt i Kenya sedan 20 år. Hon verkar grymgrymgrym. Verkligen! Elen är inte jättestabil och den går rätt ofta, det är charmigt och afrika, men kan nog bli rätt irriterande i längden, för är de borta i flera dagar är det s v a r t på kvällen/natten, duchen kall, och maten får problem. Men Africa winns again. Sightseen i staden idag, besök på Sarit center, majs av majstanten och chill vid poolen. Dagarna är varma kvällarna och morgnarna svinsvinkalla, men det är vinter här, så det är godtagbart!
Jag gillar min tillvaro här, återigen. salami-salami, mamma! Männsikorna omkring mig är sköna och jag gillar mitt rum.
Bilder finns på facebook tror jag. Några här. Mitt rum!
/ my

2 kommentarer:

  1. Heja Myran! Hemmafronten följer med förtjusning dina äventyr och betraktelser i Nairobi. Kul med Wille och kusarna, nu förstår jag varför han inte svarat på mobben...
    PoK Pappa

    SvaraRadera
  2. De ser lite bleka ut, dina afrikanska kompisar på bilden. Spännande att följa ditt nya liv!

    §:) stormartin

    SvaraRadera