onsdag, juni 2

Lördag

Det här med slutet, det börjar märkas. Det är en läskig känsla, men ändock är den bra då inget glöms bort att njuta av. Faktiskt, så känns det hemskt att jag ska åka härifrån. De fina människor och band jag funnit och knutit för livet de kommer ju såklart att finnas. Men det som ÄR just nu. Internatliv, a l l a samlade, Nairobi, poolhouse 3c, etc etc DET kommer aldrig igen.

Hurusom är denna helg en långhelg; för det är Madaraka day,som är någon form av frihets/ independence dag. Jag har massa planerat som gud vet vad om jag kommer hinna med. Tennis (som jag fått en sådan otroligt nytändning för, jag och Marie har spelat minst två timmar varje dag sedan förra torsdagen, och det är såå kul!), golf (tänkte ut och prova på en av golfbanorna i staden (5% av Nairobis yta utgörs av golfbanor), trots ej havande av grönt kort), FEKKE NATION vid poolen, Maasaimarket, Down town, 11-års kalas hos kusinen, mat, mera Fekke.

Igår var sista lektionen fysikprov som kändes förvånansvärt bra. Firandet av det började tidigt och sedan for vi ut. Till en jättefashion bar&lounge/café&restaurant som heter ArtCafé och åt och drack lite. Det var grymt trevligt. Därpå ut på ”Sweden goodbye”-nånting på en klubb en bit utanför centrum. Det var kul till en början, sedan tröttnade vi och for hem. Hem till snodda lasangeplattor, olovlig glass och ihopslängd chokladbollssmet.

Idag var jag nere i Down Town och på Maasaimarket och införskaffade i grejer till de mina och mig själv. Jag har blivit en jävel på att pruta måste jag säga, sådan mor sådan dotter… När jag kom hem stod en lyckatillmedtentornaochgrattistilldesomgickbra-godispåse från mina fina kusiner. Jättejättegulligt och jag blev varm i hjärtat! För att fördriva tiden näckade vi i poolen och dusch-bastade. Senare åkte vi till Junktion och köpte popcorn, läsk och uppladdning för eurovision song contest. Jag har inte sett det på fleraflera år, men man blir aldrig så svensk (europeisk) som utomlands. Större delen av internatet satt hoptryckta i sofforna, på golvet och övriga utrymmen i zebraroom och kollade på ett knastrigt svtWORLD i fyra timmar. Åtminstone vann rätt låt, tyskland. Det var mysigt och boarding:it. Några få har åkt till kusten för att lapa sol några dagar. Jag föredrar Nairobi just nu, mycket. Over and out. /My

1 kommentar:

  1. Åh jag blir så glad då jag läser samtidigt som jag förstår din sorg over att inte få ha kvar nuet. Det gäller att spara detta i hjärtat, och förmodligen kommer detta Afrika år vara ett av dina bästa år i livet. Kram mamman

    SvaraRadera